Filmy relacja matka-syn, ogień

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja matka-syn, ogień. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dziedziczką królestwa Simby jest jego mała i lubiąca figle córka – Kiara. Wymyka się spod pieczy przyjaciół – Timona i Pumby – i trafia do zakazanego miejsca niepodlegającego władzy jej ojca. Tam poznaje psotnego Kovu, wybranego przez złego, i chciwego Skazę, by iść w jego ślady i kontynuować walkę o panowanie nad zwierzętami. Przepaść między słonecznym królestwem Simby a mrocznym światem Skazy pogłębia się wraz z dorastaniem Kiary i Kovu i umacnianiem się ich wzajemnej sympatii. Oboje, szukając swego miejsca w odwiecznym kręgu życia, przekonują się, że są jedyną nadzieją na pokonanie różnic dzielących te dwa tak odmienne światy i połączenie ich w jedno królestwo.
Portret ostatnich trzech lat życia Williama Szekspira, kiedy artysta opuszcza Londyn, by wrócić na łono rodziny w Stratford nad rzeką Avon. Po stracie syna, próbuje tam odbudować swe relacje z żoną oraz córkami, a także uporządkować swą spuściznę.
Skromna wdowa Durga (Rakhee Gulzar) wychowuje dwóch synów - Karana (Salman Khan) i Arjuna (Shahrukh Khan). Pewnego dnia młodzieńcy, ku rozpaczy matki, zostają zamordowani przez okrutnego miejscowego bogacza. Załamana Durga błaga bogini Kali, aby zwróciła jej synów. Młodzieńcy odradzają się jako Ajay i Vijay, a gdy dorastają ich drogi się splatają.


Historia prostej kobiety Radchi (Nargis), która została porzucona przez swojego męża. Mężczyzna stracił oba ręce w czasie incydentu w polu. Odchodząc z domu, zostawił żonę z dwoma małymi dziećmi na rękach. Starszy syn wyrósł na dobrego i gorliwego chłopca, młodszy zaś był kompletną przeciwstawnością starszego. Na tle macierzyńskiej miłości do obu synów rozwija się historia życia samotnej matki.

Diuna

7,4
8,0
Diuna opowiada historię niezwykłej, pełnej przygód i emocji podróży Paula Atreidesa. Temu genialnemu i utalentowanemu młodemu człowiekowi pisane jest wspaniałe przeznaczenie, którego on sam nie jest w stanie pojąć. Najpierw jednak Paul musi się udać na najbardziej niebezpieczną planetę we wszechświecie, żeby ratować rodzinę i rodaków. Na planecie wybucha zażarty konflikt o dostęp do niewystępującej nigdzie indziej, najcenniejszej ze znanych substancji. Wyzwala ona w ludziach ich największy potencjał. Ale wojnę przetrwają tylko ci, którzy pokonają swój strach.
Eugene jest niezwykle zorganizowanym człowiekiem, wszystko w jego życiu ma swoje miejsce. Jest nauczycielem w jednej ze szkół, uczy między innymi Trevora, syna Arlene McKinney. Pewnego dnia, Eugene zadaje dzieciom pytanie: Rozejrzyj się wokół siebie i spróbuj naprawić to, co ci się nie podoba. Czy można naprawić ludzi? Tylko Trevor poważnie podchodzi do zagadnienia, wymyśla system, który ma za zadanie niesienie pomocy innym ludziom.
Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.
Michael, Steven i Nick dostają powołanie do wojska. Zostają wysłani do Wietnamu. Wpadają w pułapkę Wielkongu i trafiają do obozu jenieckiego. Są tam zmuszani do gry w rosyjską ruletkę o własne życie. Kiedy udaje im się wydostać z niewoli, Michael i Steven wracają do kraju. Nick pozostaje w Sajgonie. Szok, jakiego doznał w obozie pozostawił w jego psychice trwały ślad.
Historia budowy średniowiecznej katedry na tle wojen domowych, konfliktów religijnych i walki o władzę.
Cinema Paradiso opowiada historię znanego włoskiego reżysera Salvatore (w tej roli Jacques Perrin), który po latach powraca pamięcią do czasów dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Cały świat zaaferowany jest wydarzeniami politycznymi po II wojnie światowej, jednak tutaj, w prowincjonalnym miasteczku, ludzie żyją swoimi sprawami, a ich jedyną rozrywką są filmy wyświetlane w kinie parafialnym „Paradiso”. Toto (Salvatore Cascio), jak nazywają w mieście małego Salvatore, przyjaźni się z miejscowym kinowym operatorem Alfredo (Philippe Noiret), który wprowadza chłopca w magiczny świat ruchomych obrazków. Toto dzień po dniu spędza w ciemnej kinowej sali, chłonąc pojawiające się na ekranie obrazy i marząc o samodzielnym robieniu filmów. Kino staje się także dla niego źródłem pierwszych miłosnych doświadczeń. Oto pojawia się Elena, najpiękniejsza dziewczyna w miasteczku, w której zapatrzony w filmowe romanse Toto szaleńczo się zakochuje.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…